Strax före tolvslaget

Författare: Rainbow Rowell
Utgiven: 2019 (Berghs)
Äger: Ja
Kategori: Novellsamling
Format: Inbunden
Sidor: 133
Favoritkaraktär: Mags

HANDLING:

”Tolvslag” handlar om Noel och Mags, som träffas på samma nyårsfest varje år och som blir lite mer kära för varje år – men ska dom bli ihop på riktigt?

I ”Själsfränder” köar Elena för den nya Star Wars filmen och i den tre personer långa kön möter hon Gabe, som också är ett Star Warsfan.

MINA TANKAR OCH KÄNSLOR:

Med min vanliga skeptiska syn på noveller började jag läsa. Och aldrig innan har jag blivit så fast vid en novell som med ”Tolvslag”. När jag läste den glömde jag till och med att det var en novell och bara njöt. Njöt av den romantiska och gulliga slöjan som den svepte in en i. Kommer definitivt läsa om ”Tolvslag”.

”Själsfränder” hade inte samma känsla men det var en behaglig och mysig läsning ändå. 

Måste även lägga till hur otroligt mycket jag uppskattade alla illustrationerna! Det tillförde verkligen till de båda novellerna och fick mig att gilla det hela ännu mer.

Lämna en kommentar